AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.

  • W123Club Hungary

Áki 230TE

Egy új történet veszi kezdetét, ugyanis PP Zöldikéjeként ismert Mercedes Benz W123 230TE került a tulajdonomba!

2010 május 27.: Gabóval támadunk a központi okmányiroda felé, kutyafutta, lóhalála. Útközben eszünkbe jut, hogy hoppá, biztosítás nuku, így átíratni egy autót több, mint necces. Erős telefonálgatás mindkettőnk részéről, majd kiderül, hogy kifogtuk azt a napot, amikor a magyarországi biztosítók országos konferenciája megrendezésre került. Így sikerült túlesnünk az első bazmegen. Mindegy, irány az ocsmányiroda, majd kitalálunk valamit. Így satufékkel becsúsztunk a közp. ocsmányiroda elé, majd némi ügyintézés után sikerült uszkve 3,5órát ülnöm, hogy sikerüljön végre biztosítást kötnöm a(z) (leendő) autómra. Mindegy, sikerült. Nyomás átíratni, ugyanis ekkor délután fél 4-et írunk. Tudni kell, hogy ilyenkor már az okmányirodai dolgozók 100m-es síkfutókra hasonlítva startra készen állnak az ajtóban, hogy sprintrekordokat megdöntve elérjék a 4-es villamos következő járatát. Nagy nehezen sikerült még aznapra pofozkodni egy időpontot, majd beülve, bürokrácia rozsdás, nyikorgó gépezetét valahogy újra mozgásba pajszerolva kiderült, hogy nem ilyen egyszerű a dolog. Köszi. Olvasóim szerintem joggal nyugtázhatják sztorim második, erőteljes bazmegját.


2010 május 28.: Ezen a szép napos reggelen újra Budapest szmogos levegőjét szívom. Most sikerrel járok, így 2010 májushavának 28. napján egy Mercedes Benz W123 230TE jogos tulajdonosa lettem.


2010 június 5.:Helyszín: Tatabánya, "Műhely"-ként ismert objektum. Gabóval épp a dízelt pakoljuk össze, kerülnek le a padlásról az elraktározott motyók, pakolunk bele, ugyanis holnap jönnek érte. Közben ordenáré idegesítő problémákat oldunk meg Borsón(THX SKatic, aki újabban Ernyőkézik) mint például a központi zár működésképtelensége, valamint a hátsó ajtózár körüli kaotik. Közben Én a dunkelolive belsőt húzgálom ide-oda. Rengeteget dolgoztunk, amíg "Mama" keresztbe nem húzta számításainkat egy olllllyan csirkepaprikással, hogy ihaj. Kedves Barátom, Gabó a D oszlop, valamint a hátsó tetőburkolat apróságait mókolta.

Alakult kicsit a motor is, rendbe tettem a vákuumot, már nem szív falsot az EGR-en keresztül(tényleg, van valakinek egy jó, két "csöcsös" EGR szelepje?). Így szépen, lassan a financia keretei között maradva épülget, szépülget a kombi.


2010 június 7.: Mivel az autón lévő barockfelgenen feszülő gumiknak talán bókolni tudnék az "ordenáré kukaérett" szóösszetétellel, így szerintem érthető, hogy új fahrwerk után kellett néznem. Sajnos meg kellett állapítanom, hogy jelenlegi pénzügyi helyzetem nem igazán alkalmas egy új 195/70 R14 garnitúrába ruházásra, így alternatív megoldást kerestem. Gabón keresztül sikerült rátalálnom egy garnitúra Fondmetal felnire, hirdetés alapján még használható gumikkal, erősen jutányos áron. Múlt hét péntekjén postára, ma az autóra került. Eszméletlenül mutat!

Úgy érzem eldöntésre került a felnik sorsa. Perempolír by Áki (ref.: Gabókupé szelepfedél), majd Riedgrün küllők by fényező.


2010 június 11.: Szintén műhely, alámerülök az akna szutykos, olajszagú valójába, találok pár elkallódott szerszámot és állólányka alkatrészt, majd az autóm alá stokizva engedem az elhasználódott olajat kifelé. Gabó a "fejem felett" épp az olajszűrőt csereberéli, tisztogatja a házát, barátkozik a "kis benzinessel". Így a mai nappal a motor friss olajjal, lég- és olajszűrővel lényegesen csendesebben teszi a dolgát, sajnos kisebb rendőrszínű (gyengébbek kedvéért: KÉK) füstpamacsok kíséretében. Így valamikorra elő van irányozva egy komolyabb betekintés a motor hengerének lelki világába, valamint fejének beállításaiba (remélem szelepszár szimmering lesz a ludas).


2010. június 26.: Kijöttünk szüleimhez a hétvégére, 2db garázsból az egyik aknás, így a "szabad szombatomat" hol máshol töltöttem volna, mint az autó alatt. Elhatároztam, hogy életre keltem az autó nagy specialitását, mégpedig a másodlagos levegő rendszert. Ez tulajdonképp egy ékszíj hajtotta kompresszor, ami levegőt pumpál az autó kipufogójába, elősegítve a gázok még tökéletesebb elégését. A kompresszort nagy nehezen kilegóztam a kocsi alól, satupadra került a szabályozó szelepével csöveivel, mindennel együtt. Édesapámmal törtük a fejünket felette, mert csak nem akart megmozdulni a járókerék. Majd egy jól irányzott WD-40 kúrával, valamint egy svéd fogásának segítségével megfordult. Ekkor már csak a lapátok helyére játszása, csapágyak felzsírzása volt hátra. A lapátok nem kis cumit okoztak, mire visszaillesztettem a helyére. Ezután összerakás, gumicsövek foltozása, elmosása, majd visszaszerelés következett. Így ez a része rendben van a svájci specialitásnak. EGR szelepet, valamint a hozzá való csövet még mindig keresem (2csöcsös), akkor pedig teljes lesz a rendszer.


Egy kis dátum nélküli ápdét: A repülőnap délutánján beugrottunk Pipivel Perényi Petihez, így sikerült beszereznem az oliv kárpit utolsó, hiányzó darabját is. Egyelőre úgy állok, hogy 1db ülőlap huzaton kívül az összes kárpit kipucolva (Vanish szőnyegtisztító), egy háttámla már teljesen elő van készítve a beszerelésre. A Skodriba anno berakott első szériás kupé ülésen keresztül baromira megtetszett a jóval erősebb epeda, mint ami a 3. szériában található. Úgy döntöttem, hogy az ülőlapok (habár nem lesz széria azonos, de) első szériásak lesznek a kellemes rugózás érdekében. Így most ott tartok, hogy jó állapotú első szériás szedán ülőlapokat keresek. Amint meglesznek repül be a hiányzó anyósülés, valamint a vezetőülés is áthúzásra kerül. Kartámaszom szerencsére van, de sajnos újra kell húzatnom (van anyagom hozzá), így fog teljes, kerek dizájnt ölteni Borsó (, aki egyre többször Ernyőke) kárpitozása.

Egy kis ülés tisztítás insztráksön: Vanish szőnyegtisztító Istenkirály! Bedörzsölöd jó alaposan szivaccsal, majd egy kefével jó alaposan átsikálod az egészet, megvárod míg kiszárad és porszívó. A műből részeket is nyugodtan meg lehet jó alaposan sikálni, Nekem baromi sok koszt hozott ki a műbőrből is. Szerintem az egész autó belsejét át fogom sikálni jó alaposan, így teljesen tiszta lesz az autó bele.


2010 június 27.: Csak nem hagyott nyugodni a szelephézagok állása a pátyi hétvégéig, így ma "muszáj" volt belenéznem. A szelepfedél levétele után eléggé "érdekes" látvány fogadott, ugyanis a szelepfedél pakolást sziloplaszttal tették a helyére. Így egy laza fél délutános vakarászás, pengézés, dörzsi, benzin után szép fényesen csillogott a tömítő felület mind a blokkon, mind a fedélen. Ezután szelephézag állítás. Kicsit össze-vissza volt a cucc, volt amelyik majdnem kitámasztott, volt amelyik 0,6-os hézaggal csattogott. Hézagok állítása után szelepfedél+ minden egyéb vissza, majd próba. Alapjárat kb. 2000f/perc. Fejvakar... Csavaroz, tisztogat, csati lehúz, visszadug, vákuum lehúz, visszadug, konstans ugyanaz. Szerencsémre Gabóék kijöttek, kis kísérletezés után kiderült, hogy valami az alapjárati levegővel van. Szopi. Törött gumicső? Tapera a szívósor alatt, minden tökéletes. Fejvakar. Majd tesztből megcseréltem a két csövet, ami az alapjárat állító szelep házára ment és TÁDÁMM, visszajött a fincsi 800-as alapjárat :) Így újra fasza a verda :)


2010 július 24.: Avagy a pátyi szerelőbuli. Már "régóta" körvonalazódott, hogy a szerelőbulin fogom abszolválni a vízpuNpa cserét, "nagy meglepetésemre" születésnapomra szüleim egy vízpuNpával leptek meg. Az autót szétszerelve derült ki, hogy a kétféle kapható vízpumpa közül richtig a rossz van nálam, így Perényi Peti kapcsolatait, valamint Jacika céges autóját kihasználva (még egyszer nagyon köszönöm a segítséget srácok!) kerítettünk egy megfelelő alkatrészt. Ezek után következett a tisztogatás, kapirgálás, majd az összeszerelés. Így sikerült a nap végén új vízpumpával, hűtőfolyadékkal hazaterelgetni a kombit. Szerencsémnek, valamint Gabónak köszönhetően már megvannak a szelepszár szimmeringek (egy szülinap mikre nem jó? :) ), valamint a hátsó futómű segédkeret két új nagy szilentje, a kis gumi tányérkákkal egyetemben (kaszni és a segédkeret közé). Megvettem már a 7l ATF III-as váltóolajat, még érkezőben van egy szelepfedél tömítés, valamint egy váltóolaj szűrő, mely remélhetőleg a jövő héten megérkezik, így ha minden terv szerint alakul, akkor az aug. 1-re eső hétvégén a váltó "vérátömlesztése" is elvégződik. Képet mellékelek, amint a tagok fotói felkerültek (Nekem valahogy nem volt "erőm" fényképezgetni).


2010 agusztus 5.: Már régóta rendbe akartam tenni a svájci rendszer légpumpáját, múltkor sikerült is egy rövidebb időre működőképessé tenni, de a saját hülyeségem (sima zsír, ami hőre elolvad) miatt nem sokkal utána elkezdett zörögni, mint állat, így inkább lekaptam az ékszíjat. A mai napot a várva várt szelepfedél tömítés kicserélésével kezdtem. Lekaptam a fedelet, a pár megmaradt tömítőpaszta pacát lesikáltam mindenhonnan, leellenőriztem a szelephézagokat, majd benzines mosást követően összeraktam a cuccost. Ezután felálltam a szerelőékre, majd egy motormosó cuccossal átfújkáltam alul-felül az egész motort. Majd nagynyomású mosó, újra fújkálás, megint mosó. Így már vállalható tisztaságú a motor tere. Míg a motor száradt, nekiláttam a hátsó ajtózár szétszedésének. A probléma az volt, hogy a vákuum nem zárta rá rendesen az ajtót, és ha rányitottam, akkor egy pillanatra felvillant a lámpa, és hallottam, h nem rendesen záródott rá (kattanás, mintha nyitna a zár). Kilegóztam a zárszerkezetet, annak semmi baja, így vissza. Mindent visszapakolva a helyére, majd próba. Megint ugyanaz, csak most nem is nyit. Ezernyi próbálkozás után nagy nehezen sikerült megtalálni a feszülésmentes beállítást, így már nem kattog, és nyit-zár rendesen. Itt pedig következett az akna. Légpumpa le, szétszed, alaposan kimos, lezsíroz, majd össze. A múltkor elégett vákuumcsövet (Én hülye, nem kötöttem ki és nekiért a kipufogónak) kicseréltem, most már rögzítettem normális helyen, ahol nem tud elégni. Felderítettem egy utólagos tákmák cuccot, egyelőre kérdőjel a célja, így nem mertem letépni.


2010 agusztus 6.: Ma a másik műhelyt ostromoltuk. Először háttal támadtunk az akna fölé, de sajnos a küszöbvégek annyira el vannak rohadva az alvázvédő alatt, hogy nem akarták kibírni az emelőt, így a nagy- és lengőkar szilent(ek) bezsákolva pihennek kasznizásig. Ekkor fordultunk egy 180fokot, majd a váltót támadtuk. A karter pikk-pakk lekerült, szűrő ki, új szűrő vissza, mire feleszméltem Gabó már a rádió vezetékeit forrasztotta. Kitéptünk a nem kellő vezetékeket az autóból, így most szigorúan a gyári mennyiség van benne :) Váltókarter vissza, olaj bele, szintet ellenőriz, utántölt, szintet ellenőriz és még van 123.345-ször. Ezután bekerült a könyöklőm, valamint Gabó erős önbizalommal délután 5órakor bevágta, h mi lenne ha nekiállnánk szelepszár szimmeringet cserélni :O Erre a válaszom az "Itt alvás volt" :D Hála Isten sikerült Gabót meggyőzni a helyzet bonyolultságáról, így az maradt egyelőre. Le akartuk ellenőrizni a gyújtást, valamint az alapjáratot, bedrótoztuk a beteget, majd indít. Oppá, fordmérő a trafó másik lábára kell, "Áki, állítsd le", Áki leállít. "Oké, mehet." "Högyögyögyögyögyö" mondta Mercike. "Miaza??" "Högyögyögyögyögyö....." Sikerült az első hidegverejték után kideríteni, hogy a zsebmetsző esetemben nem 8litert jelent, hanem még 4-et sem, ugyanis a műhelybe menet villant fel (oda-vissza nincs 10km), a műhelyben pedig elfogyott: Telefonos segítséget kértünk SKatától, kijött, kanniszter, kút, vissza. Így már életre tudtuk kelteni a "beteget". Ekkor meglepetés, 3fok helyett 30-on a gyújtás... Nabazz... Átteker, alapjárat leesik, újraállít, ekkor pedig baromi selymes lett a motor hangja. Hallani, hogy jobban üzemel. Azt pedig remélem, hogy a 14l/100km-ből egy picit lejjebb ad ezen beállítások hatására (mondjuk 10-11-el már elégedett lennék(hosszú úton). A légpumpa ékszíját kénytelen voltam megint levenni, mert annyira csapágyas hangja volt, h az hihetetlen. Nem baj, csapágyméret felírva, így akármikor tudok újat venni bele :)


2011 február 5.: Ma voltam fenn Perényi Úrnál és nem kis "szállítmánnyal" tértem haza. Vettem 2db első sárvédőt, 2db küszöböt, jobb oldali hátsó belső ívet, valamint szintén jobb hátsó nagy javítóívet. Megrendelés alatt van a bal hátsó garnitúra is. Ezzel remélem a kasznihoz szükséges elemeket le is zártam, amint végeztem az autó kirámolásával, mehet a kasznizás, ezalatt pedig a többi felújítani való.

Dátum nélküli ápdét: A legutolsó dátum után kerek 3 nappal kezdtem az új munkahelyemen, ami gyakorlatilag minden időmet kitölti (67.000nm-nyi gyártócsarnok épület szintű fenttartása), így eléggé korlátozott időm volt Mercikére. Annyit sikerült elérnem, hogy a legutóbbi hosszabb menet (Kovácspatak) alatt tapasztalt fogyasztás 9l/100km. Elégedett vagyok, na. Egy közel 600.000km-t (órában...) futott benzinmotor egy kis törődés után ne is egyen kevesebbet, megérdemli. Haladás azért történt a dologban, egyre gyűlnek a beépítendő alkatrészek (futóműcuccok, kárpitok, doppelrolo, motoralkatrészek, remélhetőleg 02.05.-én kasznielemek és még sok más). Tulképp megfordult az életem, pénzem lenne a felújításhoz, időm azonban nem sok. Nembaj, szabadságok tartalékolva a jó idő beköszöntéig, akkor pedig gőzerő. A belső tér már kikerült az autóból, gyakorlatilag motor, alja és néhány beltéri cucc maradt ki a "krova" alól. Amint ezek kikerülnek (-15-ben semmi kedvem kültéren csinálni) indula kasznizás, fényezés. Ezek közben/után futómű, motor, beltér (csinosítás) és összerakás. Ambíciózus terveim szerint 2012 tavaszán útra kerül Ernyőke, terveim szerint gyári pompájában (cél: GabóKupé). Következő szerelésemről ígérem bővebben írok (már ha olvassa valaki ezen sorokat).


2011 március 26.: Ma kinn voltam szüleimnél "melósautó gumicsere és felkészítés a nyárra, téli nyomok eltűntetése" projekt céljából, így nem sok, de azért pár órát tudtam foglalkozni Mercikével is. A belső térben a kábeleken és fűtésboxon kívül nincs túl sokminden, így azok még váratnak magukra, de már nekiláttam ezen részek bogozásának is. 1db szőnyeg maradt a jobb küszöbön, aminek a lesnitzerezéséhez a múltkor nem volt idegrendszerem, így az most épen, egészségesen lekerült. Összerendeztem kicsit a cuccokat, szétszedtem 1-2 kábeltartót és vákuumcsövet a lakatoláshoz szükséges helyeken. Ezek után úgy döntöttem, hogy a rozsdás részeket alávetem a 30cm-es 1/2 collos cső próbájának, amely a következő eredménnyel zárult (leglátványosabb, így ezt fényképeztem le:

Így elsőre siralmasnak látszik, viszont "hála Istennek" ez csak némi lemez. Az igazi máker a köv. képen látható:

Mégpedig a HIBÁTLAN emelőbak. Gyakorlatilag ennél hibátlanabb nem is lehetne, mivel még a gyári viaszozás is rajta van, ergo itt még -rajtam és a küszöböt rohasztó vízen kívül- nem járt senki. Eredetileg is azt terveztem, hogy csak a rohadt lemezrészeket fogom cserélni az autón, mivel a lehető legnagyobb mennyiségű gyári lemezt szeretném meghagyni. Így most kiderült, hogy gyakorlatilag a küszöböt sem kell teljes egészében cserélni, csak az végeit (bekukucskáltam a lyukakon keresztül, ép és egészséges végig, kivétel azok a részek, amelyek már így is lyukasak).


2011 április 23.: A múlt héten megbeszéltük Gabóval, hogy a húsvét hétvége 5éves tervébe bele kell illeszteni a kombi szétpakolását, mivel már csörögnek a lemezei a kasztnizásra várásban. Kitámadtam Kombikámhoz és nekiláttam a "szív" lekötésének. Már elég jól álltam, amikor felbukkant Gabó is, ezek után megduplázott kézmennyiséggel láttunk nekia további munkáknak. Mivel már pár Mercedes motor kiugrása a számlánkra írható, így egyből tudtuk hova nyúljunk. gyakorlatilag a reggel még üzemképes motor délutánra már kiskocsin csücsülve várja az utánfutót és a generáloshoz szállítást. Gyakorlatilag minden simán ment a kiskarter mögötti tartóbakon kívül, ugyanis azt nem kötöttük le, amit csak akkor vettünk észre, amikor a motor már az autó elejével együtt a levegőben volt. Ezek után még a kardánt sikerült szétrántani, mivel a rezgéscsillapító és a hardy csak műszerészes noszogatásra volt hajlandó szétjönni. Ezek után összepakoltunk és nyugtával zártuk a napot. Ezúton is bocsánatot kérek a szüleimtől, hogy a szervóolajjal néhány helyen kiirtottuk a pázsitot. Álljon itt egy kép a múveletről:

Itt ugyanúgy négy keréken, de már kicsit szarabb körítéssel:

(Bratyóm dzsuvásságából gondolhatjátok, hogy a munka management részében volt nagy segítséggel :) Mindenesetre köszi Tesóm, egy körre a Tiéd amint kész lesz).


2011 április 25. alias húsvét hétfő: A normális emberek nagy része ilyenkor elpirít locsolkodni, sütit, főtt csülköt zabálni pálinkával öblítve. Mivel a Mi szívünkön 123-mal kezdődő cikkszám van, így Mi max. fék, szervó, esetleg ATF olajból kortyolhatunk jókorákat. Mivel szombaton kikerült a motor, így a "maradék" cuccokat kellett kiszerelni az autóból. Mamám el is mondott pár miatyánkot a nagy ünnepen való munkálkodás miatt, de sebaj. Gyakorlatilag egy szélvédő mínuszon kívül minden kijött épen egészségesen (még a műanyag bilincseket is sikerült egytől egyik megmenteni). Gyakorlatilag egy egész napos szerelés után csak az ajtókban maradtak olyan alkatrészek, amelyeknek még ki kell ugrani, mielőtt az autó elgurulhatna a kasznishoz. Ezt még a héten meg fogom ejteni, mivel a jövő hét folyamán szeretném feltranszportálni az autót. Igazából a "szokásos" 123 kombi betegségeken kívül semmi különöset nem találtunk, talán még jobb állapotban van, mint azt elsőre gondoltam/gondoltuk. De beszéljenek helyettem a képek (ha már rájöttem, hogy hogyan kell trükkel feltölteni):

Tartóbak, és ez még a jobb állapotú volt. A jobb oldaliból már ki volt szakadva a fém, és hozzáért a kasztnihoz!

Klasszikus, doblemez-tűzfal találkozás, itt csak vékonyka rohadás van. Az igazi áldás "hajtás után"

Itt már azért látni nagyobb bajokat is...

Csomagtartó ablakának alja. Szintén kombi-klasszikus. Igaz, itt elég jól felvirágozva...

Kopasz eleje.

Bár nagyon sajnáltam szétszedni, mivel szemre baromi jó állapotúnak tűnt, de így már hálálkodok mindenkinek, mivel a legtöbb rozsdát még a javítható/nem vészes stádiumban sikerült felfedezni. Az előző előtti tulajdonosok pár dologban sajnos mókoltak, a legtöbb rohadás innen következik, mivel az üvegek kédere alá szivacsot ragasztottak, amely sikeresen megölte a vízzárást. Több ilyen pontot felfedeztünk, ahol egyértelműen a szakértelem teljes hiánya miatt van a jelenlegi állapot.


2011 június22.: Ma Gabóval felugrottunk a lakatoshoz megnézni hogy van Ernőke. Hát mit mondjak, kaszni ügyileg sokkal-sokkal rózsásabb a helyzet, mint az elsőre látszott. A padlólemez 1-2 helytől eltekintve végig fém és egészséges. Néhány helyen már a gyógyulás jeleit mutatja. A karosszériás véleménye szerint a lemezek is azt mutatják, hogy az autó soha nem volt törve, valamint gondos gazdái lehettek, ugyanis a "jellemző" 23-as rohadásokból is kevesebb van a megszokottnál. Gyakorlatilag az ajtók mindegyike egészséges, picike javítás után mehet vissza a helyére. A padlólemez 1-2 likluktól eltekintve egészséges (foltozás). A köszöbből is csak az emelőpontok előtti/mögötti végeket kell cserélni, a többi végig döndülő fémlemez. A tűzfalon voltak lyukak, azok még fémre várnak. A pörsenések és hólyagosodások alatt apró kráteres rohadások, amelyeket gyakorlatilag megfelelő kezelés után békén lehet hagyni, mivel épp a lemez felületét érintették. Szóban annyira nem jelentős a haladás, de inkább beszéljenek a képek:

Kombipajtás új páncélja :) Jobb oldali csomagtér ablak első sarka ganyéra volt rohadva. Valaha ez a darab egyszerű táblalemezként kezdte, mára azonban egy Mercedes alkatrészévé nemesedett. Ezzel egyidőben hatalmas respect a kasznisnak, aranyba kellene önteni a kezét (csak akkor dolgozni nem tudna :) ). Egyelőre odapróbálva a leendő helyére...

Itt még konzerválási szándékkal járt a lakatosbácsi, túl sok gondot egyelőre nem talált, egyengetési, luk eliminálási feladatnak egyelőre a gázrendszer nyomai mutatkoznak.

A lakatos véleménye alapján augusztus vége-szeptember eleje környékén támadunk át Dénesékhez egy új zöld kabátért.


2011 november: Jézusom, most látom az utolsó dátumot a blogban. Elég régen volt. Azért a kimaradt időszakban is történt egy s más. Például elkészült a kasznizás, az autó ezután egy kis csipkerózsika-álmot aludt Dénesék fényező műhelyében (volt sok, egyéb, fontos dolog a műhelyben, nekem nem lenne szerencsés pont télen hazahozni, így nem siettettem). Aztán Dénes egyszercsak hívott, hogy a zárhídon lévő matricákkal mi legyen. Megkértem, hogy fényképezze le őket, a cikkszámból és a kinézetből már tudok majd rendelni/csináltatni. Ekkor jött a felismerés, hogy ezek szerint nekipattantak az autónak. Ezután gyakorlatilag minden nap érkezett egy kupac fotó, amelyből a bejegyzés végére szemezgettem kicsit. A motorral olyan szinten nem volt időm foglalkozni, hogy az félelmetes. Egy dologra kerítettem alkalmat, hogy a kipufogócsonk lekerüljön, mivel azt hegeszteni, homokfújni, síkolni, majd festeni kell, így elég nagy kálváriája lesz (EGR szelep miatt nem igazán dobhatom el).

Közben a minap kutattam az amerikai e-bayen, Mercedes dugattyúra kerestem. Mind 400 dollár felett. Fasza. Ekkor láttam meg egy 200 dolláros árat. Ekkor még úgy voltam vele, hogy elírás, a kisebb, kétliteres M102-be való, 89,00mm-től induló méretsornak egyik képviselőjével lesz dolgom. Hát nem. 102 030 73 17, már fejből sorolom a cikkszámot. Egy kis levelezés következett az eladóval, majd Gabó barátom leütötte a készletet. Az adatok: Kolbenschmidt, 96,00mm, komplett garnitúra. A cikkszáma alapján utánanéztem, csökkentett kompressziós dugattyú, helyettesítő cikkszám. Basszus... Nem elég, hogy olcsó, új, teljes garnitúra, de még - az európában igen ritka - környezetvédelmi extrafelszereltségbe tartozó dugattyú, egyes túlmérettel (2.3l-es M102 gyárija 95,5mm). 100%-osan stimmel a kombi motorjához. Remélem a héten meg is érkezik. Hurrá, eredeti lesz a 102!!!

Mondhatjuk, hogy ezzel a tétellel pöttyet máker voltam.

A sztori tegnap (11.26) dél körül folytatódik, felugrottam Déneshez, mivel pár, mozgatást könnyítő alkatrésztől nem szabadítottam meg az autót (pl. kormánymű), plusz pár cuccot még le kellett szerelni, hogy fényezhető legyen. Meglett, bár egyedül akkorát szívtam a kormányművel, mint állat. A csavarok az istenért nem akartak meglazulni, csak úgy sikerült, hogy krova rátesz, majd krova végén keresztbe betámasztottam az emelő rúdját, gyakorlatilag kettős erőkarként. Mindegy, cumi volt, lejött. Kiszedtem a helyéről, erre a rohadék bosszúból telibehugyozta olajjal a műhely padlóját. Anyád, azért sem fogsz visszakerülni a kocsiba (eleve szar is). Még pár motyót lekaptam, amelyek homokra és horganyra várnak. A mostani időszakom szerintem jól minősíti, hogy hazaérve tusolás után negyed órán belül aludtam (ülve!!) a tévé előtt, ma reggel 6 körül ébredtem fel, ülve, nyakig elgémberedve.

Nem húzom tovább az idegeket, következzenek a képek. Ja, a fűtéskonzolt pedig Patex-szel lehet összeragasztani marha jól, ezután egy lemezcsík a belsejébe és új is :)


Kb. most itt tartunk, füllerezve, remélem nemsokára be is zöldül a járgány :)


2012 március 23: A kis kombínó köszöni jól van :) Ma (03.23) végre a hőmérséklet, szabadság, egyéb elintézendők úgy adták, hogy tudtam foglalkozni Ernőkével is (Ja, nem mondtam, hogy még karácsony előtt hazaért?). Lekaptam a sárvédőket, félretettem biztonságos helyre, majd felemeltem az elejét. Az emelő oldali kerék 5cm-re volt a levegőben, amikor a másik oldali kerék is elkezdett emelkedni, így nyugodtan mondhatom, hogy a karosszéria merevségével semmi gond nincs. Gyakorlatilag nem jutottam túl messzire, mivel a kormányösszekötő gömbfejei (utángyártott mivoltuk ellenére) WD40, melegítés (kigyulladt a porvédő) ellenére sem akarnak kijönni a helyükről, beáztattam WD40-be, vasárnap megpróbálom kiütni (Gabó is ígért némi segítséget :) Így egyelőre még szétfelé esik a kombi, mivel a kaszni és a fényezés még futóművel együtt készült, csak most fogok nekilátni az egyes cuccok felújításának.

2012 március 25: Ma megleptem magam egy műhelylámpával, kompresszoros készlettel, valamint egy "dunsztosüveges" homokfúvóval :) Otthon csak "sárga" homok volt, rostáltam kicsit és kipróbáltam, egész jól visz a cuccos, kvarchomokkal gondolom még faszább lesz. Ma végre sikerült kiütni a kormányösszekötő gömbfejeit, így gyakorlatilag mind egy szálig kiiktattam az autó kormányzását :) Ezek után szétszedtem a job első agyat, csonkot letakarítottam, majd a féknyerget szedtem rapityára. Meglepően jó állapotok uralkodtak benne, igaz a külső dugattyú szorult kicsit, de sűrített levegővel kilőttem. Sem a dugattyúkon, sem a nyereg belső részein nincs egy szikra rozsdanyom sem, örülök. Azért kapott dörzsit mindkettő, biztos ami fix. Szerintem jövő héten beszerzem a szükséges cuccokat az első futóműhöz, így mire megjön a rugóösszehúzó, csak az összerakás maradjon hátra.

44 megtekintés