• W123Club Hungary

Áki 240TD

Szerintem jó vétel volt. Mások szerint is. A pótolhatatlan cuccok szépek, jók, egy-két elem akad, amit még be kell szerezni, javítani kell. Azért nem veszélyes, megleszünk vele.

2010 február 3.: Irány Telkibe a pár nappal előbb látott kombi pontosabb átnézésének. Felhívtam a tulajt, okés, kikaparja a hóból, így meg tudjuk majd nézni. Kaszni eléggé lehervadva, látszik rajta a kor. Belsejében viszont meglepő állapot fogad: Kárpitok elég korrektek, szakadást nem nagyon találni, a vezetőülést "szakszerűen" javították, szín- és minta azonos bevarrással. A kombi rész meglepően jó állapotban, a pótkerék tartóján van némi "söprűnyél-jellemző" kopás, de nem veszélyes. A motor 1órás akkutöltés után pár fordulatra beindult, nem rázkódott, megvolt minden henger, így jónak lehet nyilvánítani, bár egy általános szervizelés kell majd neki. Próbakör alatt nem támolygott, kopogás azért jön a futóműből (bal első), majd kiderítjük, hogy melyik alkatrészben lakik a kopogós manó.


2010 február 4.: Back to the fu... Izé, Telki... Tegnap nem jutott idő a papírmunkára, így "csak" átvittük Gaspiékhoz a kombit, plusz kicsit megnyújtóztattuk a hosszú állásban elgémberedett tagjait. Gaspiékkal megint megállapítottuk, hogy jó vételt csináltunk. No, közben megérkezett a tréler, SGabo felpirított vele, mivel Ő már csukott szemmel felpirít a "bejáratott" tréleresünk autójára. Aztán goto Mama, hólapátolás, hogy Moszival be tudjunk pirítani az udvarba. Szokás szerint még fagyasztottuk magunkat egy 3/4 órán át, mire Marci megérkezett. Lepakoltuk az autót, SKatám is ki keltt riasztva, egyben csaptunk pár próbakört. SKata első mondata a kormány mögött: Baszki, ez baromi nagy. Ezután jókora szívásra készültünk, ugyanis tökig érő hó az udvarban, nem reménykedtünk túl sok jóval az enyhe emelkedő leküzdésében. 4kerék+SGabo-nyi ballaszt a csomagtérben, 1db SKatic a hátsó ülésen és simán bekullogtam a műhely elé. Verdikt: -1 kajás tál a házörzőnek, francnak hagyta a hó alatt.


2010 február 6.: Goto műhely. A tegnapi nap folyamán SGabo és Gaspi rátámadtak Ürömre, így gazdagabb lettem egy elektromos tükörrel, doppelroloval, egy dísztárcsával, pótkeréktakaróval, valamint egy csomagtartó üléssel. Hatalmas köszönet érte! Áttámadtunk Petihez, kicsontoztuk az állólánykát, így az kész a kasznizásra. Mindezek után rátámadtunk a kombira.

Gabóval nekiláttunk az elektromos tükör szerelésének. Rádugjuk, nem működik. Hogyaza... Kapcsolót szétszed, kisrugó elhagy, majd 10perc után megtalál. Kapcsoló összerak. Gyújtáson próba. Semmi. Bazzeg. Multiméter elő, 1,2V érkezik a 12 helyén. Valami nem oké. Kis agyalás után rájöttünk, hogy az izzítás nyeli az elektront, így abból a mederből nem tudunk csapolni a tükör részére. Motor beindít, tükör működik JEEE. Igenám, de összevissza. Para. Majd Gabó röhögve észreveszi, hogy fordítva dugta össze a stekkert. Tükör fasza.

Megérkezett Előd is, Ő is csatlakozott a kutatáshoz.A szintező már szexuálisan bánt a fantáziámmal (b...ta), így rárepültem. Még nem szándékoztam teljesen szétszedni, kasznizásnál úgyis szét kell majd, most egyelőre az életre keltés maradt.Leöntöttük a retyót a tartályból, kapott bele friss ATF-et. Indít, segge lent, fejvakar. Előd tanácsára lecsavartam a szivattyú nyomó ágát, jókora szisszenés kíséretében légtelenítettem a rendszert, kombisegg fel! Bár még kicsit olajhiányos a rendszer, de amíg ott voltunk szépen tartotta, így egy alapos tisztítás után valszeg jó lesz. Szintező kipipálva.

Eztán Rámentem a kombi kiegészítő lámpáinak leszedésébe. Csavarok ki, egész leszed, satupad, majd szétborít. Siralmas állapotok fogadnak. A foncsorok valami tákolt szarok, nem belevaló, lámpa háza a rögzítésnél törött. A búrák viszont épek, szépek. A vezetékeket letakarítottam,várják az új lámpaházat, foncsort. Megtaláltunk még némi centrálzár-errort, valamint visszakötöttük a lámpamagasság állítást. Így a centrálzár híján az összes extra működik (a műszerfal világítás -mivel nem extra- még nem, de az új poti már az asztalon).


2010 február 13.: Gabóék kitámadtak a műhelybe, Én SKatás elfoglaltság miatt nem tudtam ott lenni. Kirámolták a belteret, kiderült, hogy a padlólemez teljesen ép, szépen festett. Ráadásul kb. 2liter víz állt az autóban, így garantáltan nincs lyuk. Nagy örömömre megtalálódott a kombi másik kulcsa is az ülés alatt -állítólag fél mázsa szemét kíséretében-, így a hókamóka kulcs ezentúl pótkulcsként fog funkcionálni. A szintező egy hét után is gyönyörűen tartja az autót, így szerintem egy olajcsere, illetve alapos tisztítás után kipipálható a működése. Kérem kaccsolja ki.


2010 március 5.: Az anyósülés huzatát még múltkor lenyúztam, gondoltam megfelelő alany lesz egy kis tesztre. A vegyszer a Vanish kárpittisztítója. A metódus nagyon egyszerű, szivaccsal be kell dörzsölni a szövetbe, majd ha rendesen kiszáradt, szépen kiporszívózni a cuccost belőle.

Egy kis before-after (első pucolás után):

Ez még csak az első kör volt, várhatóan 2-3szor át fogom pucolni a huzatokat, aztán meglátjuk mit mutat...

Délután mentem Én is a műhelybe, itt voltak Gaspiék, Előd és egy szösszenetnyit Jacika is. Lett kombi küszöbvég díszlécem, A oszlop burkolatom, tökéletes állapotban, ablaktekerőm és kézigáztekerőm, így nagyjából kezd összeállni a beépítendő cuccok listája. Úgy döntöttem, h nem fogom teljes mértékben szétlegózni az autót, első körben a műszaki és a használhatóság a cél, aztán szépen lassan -ahogy az anyagiak engedik- teljesen rendbe rakom a gépet.


Első számítások alapján ami kelleni fog:

2db teljes padlólemez (mégis lyukas) 2db küszöb (mindig is lyukas volt :) ) 2db hátsó javítóív 4db ajtó vázalj 4db ajtó burkolat javító 1db jó állapotú kombiajtó


Ebből a kombiajtó a legizzadósabb, félek tőle, hogy kb. annyiba fog fájni, mint az összes javítócucc egyben. A későbbiekben még kell majd újítanom 3. szériás dízel műszerfalat, középkonzolt, természetesen szép állapotban, 2db első ülőlap afrikot, 1db 3. szériás moos háttámla huzatot (lehet, hogy javíttatom). Plusz még amit nem tudok :)


2010 március 15.: Mivel ünnepnap, teljesen nyilvánvaló volt, h Moszin fogok dolgozni. "Rükvercben" álltam neki a munkának, a hátulját csináltam. A belső térben már nem túl sok dolog van a helyén. A hátsó munkák közben megállapítottam, hogy a jobb oldalon a lámpatok tökéletes állapotban van, valamint a jobb oldali csomagtartózseb is valószínűleg menthető. A tank betöltőcsövét valamelyik előző tulaj megütötte, így a két tömítőgumi mellett tökéletesen feltelt sárral  zseb. Viszont majdnem rozsdamentes azon az oldalon a fenéklemez. Az utólagosan feltákolt vonóhorgot hatalmas kanyarral vágtam a kukába. Sajnos fúrtak neki lyukakat a hátsó lemezen, így Gaspinak be kell majd foltoznia azokat. A csomagtartó fenéklemeze eddig jónak néz ki, bár a hátsó ajtó küszöbén találtam némi lyukat (sarkokban). Leugrott a központi zár tartálya is, tökéletes állapotban van, nyomástartó (kompresszorral tesztelve). A további belezés majd a hátsó üléssor "maradékait" fogja eltávolítani, aztán a padlólemezen tekergő vezetékek, csövecskék következnek. Szerintem a tetőkárpitot is le fogom szedni, mert a tetőablak tálcájára is rá fog férni egy takarítás (szerintem). Képek sajnos nem születtek, majd legközelebb :)


Itt pedig lezárul a Riedgrün 240TD sztorija, ugyanis eladtam. Remélhetőleg az új gazdinak nagyon sok örömet fog okozni, valamint a későbbiekben (készen) egy próbakör erejéig visszakaphatom

50 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.