• W123 Club Hungary

FET


Sziasztok!

Megpróbálom nagyon röviden leírni azt, hogyan szerettem meg a w123-as szériát. Szeretnék olyan mély érzelmeket kelteni,mint Gabo cikkje amiben a gyerekkori kisautójáról írt,de nekem nincs ilyen kerek történetem. Igazából az elmúlt két évben nyílt csak ki a szemem igazán. Én errol írnék.

Meghalt a nagypapám 2006-ban és mindent ingatlant és ingóságot a református egyházra hagyott kivéve egy suzuki swiftet és a mercedeszét ami a végrendelet szerint nálam lesz a "legjobb kezekben". Kifizettem az örökösödési illetéket és a nevemre kerültek az autók. A mercirol ami egy kínaikék 240d csak emlékfoszlányaim voltak kisgyerek koromból. Kertyegos, nagy és nagy és nagy autó. A mercit hagytam a garázsban kb. egy évig. A suzukit próbáltam megszokni anyum lanos-a után. Hát annyira puritán, hogy nem lehet megszokni. Cseréltem benne még tél elott olajat, hutovizet, akkumlátort, ablaktörlot... Minden olyan játékszernek tünt. A hutovíztartály kupakja mint a napraforgóolaj flakkon kupakja, nevetséges, az ablaktörlo akkora,mint az a 15 centis jégkaparóé amit a benzinkúton árulnak. Élvitt A-ból B-be de NEM ÉREZTEM EMBERNEK MAGAM. Viszonyítási alapom egy daewoo lanos, egy barkas egy wartburg volt de annyit sem nyújtott mint ezek összesen. A kormány olyan vékony, mintha magammal fognék kezet. Az a nagy muanyag borítás az ajtókbelsején, hányingerkelto.

Viszont volt egy kép a garázsnak azon az ajtaján ami a tárolóba vezetett. Egy kis képeket ábrázoló prospektus a mercedes 1980-körül kapható modelljeit ábrázolta. Kis koromban is néztem, milyen minoségi, szép, kényelmes autók.  Gondoltam elokeresem a merci kulcsát és beindítom. Nem volt addig diesel autóm. Anyu annyit mondott várjam meg amíg a sárga lámpa kialszik azután önindítózzak. Beindult pöccre. De olyan hangos volt és olyan füst lett zárt garázsajtónál, hogy azt hittem motorhibás. De nem. Csak sokat állt.

Kimentem vele a közútra. Emlékszem meglepett, hogy a nyomaték miatt nem kellett gázt adni az udvarról történo kiállásnál mint a suzukival és nem is hasalt le.

Elkezdtem járni vele. Minden rendben volt. Fel sem merült, hogy megáll vagy nem indul. Aztán jöttek a dícséretek, hogy milyen szép állapotban van. Elkezdtem megszokni, hogy a meki parkolójában nem férek el mert olyan széles és hosszú...

Azota sem tudom megfogalmazni miért szerettem meg a mercikét... Pontosabban a 123-ast. Vezettem v6-os 124-est is de az is semmilyen volt. Nem tudom másképp megfogalmazni. A 123-asnak lelke van. Lehet egy japán autón segglyukkipufogó nem érdekel, de ha meglátok egy 123-as mercit amin nem a gyári díszítoelemek vannak, pl felni, semmi spoiler, sufnis tetocsomagtartó,.. elkezdem sajnálni az autót. "Mit tett veled az a barom aki megvett". Szerintem annyira megtervezték hogy ha csak a legkisebb módosítást is végrehajtja valaki az sikítani fog, hogy nem gyári. Talán a részletekben rejlik azért nem lehet kijelenteni, hogy nekem azért ez az autó tetszik, nem pedig az, mert az enyémben 123 ami a tiédben csak 116 és nekem ketto van benne neked meg csak egy. Jó, biztosan vannak ennél is nagyobb mellu hosszabb combú modell alkatú nok, de én ot szeretem. Mindegy mivel együtt fényképezem le milyen szögben, nem kell beállítani a képet mindíg szép. Kicsit elkanyarodtam a témától:-)

Eleinte nem hittem el,hogy megtankolom 5000ért és egy hétig járok vele. Kiszámoltam 7 litert fogyasztott. Igazából 6.5-öt de azt nem hinné el senki:-)

Egyetlen dolog amit javítani kellett, hogy kicseréltem a csillagot. A papáét letörték. Vett egy gyárit 16000ért anno és a mama egy hétig nem állt vele szóba ezért. Én feltettem. Toltam a csillagot. Télen amikor vastagon jeges volt nyáron amikor csillogott szemembe a króm.

Aztán elkezdtem keresni légkondit kompletten az autóba. Itt jött a 240d után a 280e a képbe:

Végül vettem egyet amiben volt. Olcsón vettem, mert a tulaj nem tudta miért nem indul be. Igazából egy bontóban dolgozó srác segített, mert megadta a tulaj telefonszámát. Elhoztuk trélerrel a tulajtól. Apám megszámolta a gyújtókábeleket és azt mondta "ez hat hengeres nézz utána mielött a légkondit kiszereled". 185Le olvastam a neten.  Hát jó, akkor mi az a befecskendezés, bemelegedésszabályzó, decel-shutoff valve, :-)Miután már szinte mindent kicseréltünk maradt a gyújtáselosztófedél és a rotor. Kicseréltem és varázslatszeruen megjavult. Akkkorát lép. Apám pontiac firebirdje nem lép akkorát. Emlékszem tettünk egy kis kört a ház körül. Se zöldkari se forgalmi. Apám: "menjünk ki a nullásra". Gyorsítósávban vagyok 80-al megyek kamionos nem enged be. Mondja apám padlózd le,mert elfogy a sáv. Következo monda: "mennyivel megyünk?" Mondom 140-50-60. "Jojo elég lesz":-)

Városban: "az ott egy jobbkezes lesz, ..volt, az is az lesz, ... volt."

Azóta joyride a hosszú távú utazás is.

Vizsga elott persze mindent kicserélt egy nagyon jó autószerelo ismerosünk lengéscsillapítók, fékcsövek tárcsák betétetek, kézifék.. Tényleg korrektül felkészítette vizsgára.

Csont nélkül, átment. Úgy értem nem kellett plusszban fizetni. Csak azért adtam pénzt, hogy nenyúljanak hozzá semmihez:-)

Most tél elott a két autó garazsírozása a legnagyobb kihívás és a feldolgozása annak, hogy csak 25 vagyok és a barátnomön kívül kettő nálam idosebb nőm is van:-)


14 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.