AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.

  • W123 Club Hungary

Balló Marci - 280E

Frissítve: 2019. jan 29.

Több év munkaidő alatti félálomban eltöltött Csikós-Mercis cikk olvasása és mégannyi elfolytott vágyakozás után egy januári reggel felkeltem és közöltem Bettivel, hogy veszünk egy Mercit. 2017 nyarán már voltak előjelek, ugyanis sikerült vitetnem magam egy kört Gábor (akit még akkor nem is ismertem) W108-ával és ez az élmény maradandónak bizonyult. Sajnos én azok közé tartozom, akiknek sosem volt a családjában Mercedes, sosem ültek előtte se régiben se újban, de tudat alatt már évek óta tudtam, hogy egyszer lesz egy. Az elhatározás pillanatában még nem tudtam pontosan milyet, csak azt, hogy már mindenünk megvan és a "régitepsimercit" ki kell húznom a bakancslistámról. A döntéshozatal másodpercek alatt zajlott le bennem, számba vettem anyagi lehetőségeinket, hogy mostmár nem napi használós autó lesz úgy mint előtte az MX5 volt és szerencsére Betti is csak támogatott.


Elkezdődött hát a keresgélés. Néztünk állólámpást, fekvőlámpást, dízelt, benzinest, de elsősorban egy dízel állólámpásra hajtottam, viszont ahogy látogattuk egyről-egyre a felkínált autókat a lelkesedésem hm... hogy is mondjam? Elszállt. Sajnos autókereskedőként is megdöbbentett az a kereskedelmi menyiségű libakergetőből őrbódévá avanzsált húgykő, amint akkor láttunk barátaimmal. Utolsó elkeseredésemben (nem is értem miért nem előbb), végül a klub facebook csoportjában találtunk egymásra Kispál Robival, aki a dízel állólámpás projektbe abszolút illő legnagyobb benzines fekvőlámpást kínált eladásra. Akkor még azt sem tudtam, hogy hol terem az ilyen, hirtelen a biztos már sokak számára ismerős "úgy sem lesz az enyém" érzés fogott el, főleg, hogy jelentősen meghaladta a keretet. Ekkor jöttek képbe a barátok, akik komoly támogatásukkal útnak engedtek Mindszent felé. Ott találkoztam először a szerelmemmel akit közösen becézgetünk Mercikének, vagy időnként amikor megmakacsolja magát csak fostömbnek. :) Hosszas alkudozást követően (itt nem az ár volt a kérdés, hanem, hogy megvehetem-e?!), végül sikerült megegyeznünk, hogy egy hét nemalvást követően végre érte mehessek. És akkor változott meg az életünk végleg.


Mercike egy gyönyörűen kontúrozott, ámde befejezetlen festményként érkezett meg új budapesti otthonába. Robi a munka nagyrészét már elvégezte, a karosszériamunka és a fényezés tökéletesre sikeredett, laikusok számára hibátlan volt az egész autó, de tisztában voltam vele, hogy én egy projektet vásároltam, amit profi és gyakorlott kezek kezdtek el előttem így nem tehettem meg, hogy nem fejezem be. A vásárlás óta jártunk Árva doktorúrnál, rendbetettük a motort, kicseréltük a diagnosztizált hibás alkatrészeket, kicseréltük elöl-hátul újra a teljes futóművet és fékrendszert, sok-sok apró csetreszt vásároltam hozzá, többek között gyári rádiót is Pilótától és szélterelőt a napfénytetőhöz, ami felszerelése még hátravan. Felújítottuk a klímát, az ABS-t, az óracsoportot (Haudek), új gyújtást kapott kábelekkel, és felsorolni és képtelenség mennyi új alkatrészt rendeltem ebay-ről, vagy akárhonnan, hogy most darabokra szedett motortérrel várja a tavaszt. Jelenleg rengeteg alkatrészünk van a takiműhelynél teljes restauráláson, az ülések kiszerelve várnak újrarugózásra, a rádió By-nál van, hogy jackdugót operáljon rá és az újonnan vásárolt barokk felnik is átkerült a görgőzésből a fényezdébe.


Hogy mi a legjobb az egészben és miért vagyok hálás neki? Nem, nem a vezetési élmény, mert egy új Lexusból átülve a vezethetősége szar, csak ezt kevesen mondják ki. Nagy a kormány, rosszul fordul, ormótlan a mai világba nem illő méretekkel és tulajdonságokkal, lassan gyorsul, sokat eszik, béna a fék, egyszóval egy szenvedés. De két dolgot akkor is tud, amit a csilivili hibrid nem fog megadni soha: élményt és a barátaimat. Csak neki köszönhetjük, hogy ennyi jó embert és jó barátot ismerhettünk meg vele és ez napról napra erőt ad, hogy újabb és újabb rendeléseket adjak le ebay-re és újabb és újabb dolgokat csinosítsak rajta hétről hétre.

Hogy mi a cél? Az OT vizsga. Azért mert kellenek célok és ezt tűztem ki már akkor amikor megvettem. Drukkoljatok nekünk és köszi, hogy elolvastad! :)


90 megtekintés