AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.

  • W123 Club Hungary

Batman2

Üdvözlet mindenkinek ! Lassan 13 éve, hogy megvettem életem első, és egyelőre egyetlen autóját, puszta véletlenségből, illetve talán a méretei miatt egy fehér, w123 limuzint. A járgány 1979 szeptemberi és igen lepusztultan került hozzám. Tettünk vele két hosszú utat is, anélkül hogy jobban belenéztünk volna,...nem kellett volna. Nemsokára előkerültek a problémák is. Az első hűvösebb reggelen már nem indult rendesen. Elsőként akkut kellett cserélni, mert cellazárlatos lett, aztán légszűrőt, mert totál por volt, gyakorlatilag el volt dugulva és tele volt mindeféle növényi és rovar maradvánnyal a légszűrőház, hűtővíz meg nem volt elég, ha feltöltöttük, meg kipisilte. A motorolajat pedig csak később jutott eszembe cseréltetni. Majd nemsokára a küszöböt kellet javittatni az emelő pontoknál, mert ha fel kellett volna emelni, akkor beszakadt volna. Aztán rövidesen kiderült, mikor valamiért felemeltem az akkor még benne lévő eredeti szőnyeget, hogy tiszta viz az alja és jelentősen rohad alatta a lemez. A szőnyeget kidobtam belőle, amit utólag azért már sajnálok, még lettek volna belőle menthető részek. Hamarosan eljött az ideje egy karoszszériás javitásnak, ami az alvázat és a sérvédő iveket jelentette és kapott egy szimpla neolux fehár festést is. A javitás külső szemlélődésre elviselhető volt, frissen festve még meg is nézték gyakran, de persze azért, mint 3 évvel ezelőtt kiderült hagyott némi kivánni valót maga után. A festés kicsit összevissza volt, az alapozó és a festék is sokhelyre került, ahová nem kellett volna, és több helyen műanyagot égettek, olvasztottak meg a heggesztésekkel. De ez mind semmi sem volt a két évvel ezelőtt lezajlott, újabb karoszszériás kontárkodáshoz. Node menjünk tovább sorban. Mikor megvettük a járgányt, nyár volt. - Mostmár tudom, hogy dízel autót télen kell venni. - Akkor a kereskedésben még jól indult, harapott azonnal a gázolajra, egy kisebb fekete korompamaccs kíséretében a röffenőből és járt rendesen, igaz, kicsit nagy volt a himbálózása a motornak. Aztán, mint már emlíetettem, minden szűrő, olaj csere, és hűtővíz ellenörzés nélkül haverom kölcsön kérte és elment vele egy hosszabb, autópályás útra (~550km). A motorja ettől kezdve nem volt igazán jó. Egyik szerelő szerint valamivel kicsit fel lehetett javitva, ami már kezdett elkopni, e miatt már nehezen indult, de ha ment, akkor jól ment és nem fogyasztott sokat. Ekkor azért már volt motor javitás, ami a porlasztó csúcsok cseréjét, az adagoló javitását és az egyik befecskendező cső cseréjét (heggesztett és hosszabb volt), valamint beállitást jelentett. Ment is egész sokáig, de 2006 novemberében végleg megadta magát. Akkor kellett döntenem, hogy mi legyen a sorsa. Végül a felújitás mellett döntöttem és egyúttal a Prohardver fórumon is inditottam egy topicot a témában. A motorját teljesen felújitották, de jelenleg sem működik tökéletesen, valamit lehet csak elrontottak. Az adagoló még a régi, ki tudja milyen álllapotú, az üzemanyag pumpáját viszont már felújítottam. Utána történt az az ominózus karosszériás barkácsolás, azóta pedig leginkább magam csináltam amit tudtam rajta, egyes részeket kijavitottam és dolgoztam az alváz és az új elemek védelmén is (idő és legfőbbképpen hely és eszköz hiányában lassan és nehezen megy). A belsején még bőven van mit javitani (bár már ott is rendbetettem sok mindent), de előtte még a szélvédő keret, a futóművek és a festése is felújitandó, aztán szépen apránként majd sorra kerül a belseje is. Röviden ennyi az együtt töltött idő története, de ami a lényeg, soha nem hagyott ott sehol, még spriccelő, törött befecskendező csővel is simán haza tudtam vele menni, úgy ment, mintha semmi baja nem lett volna. És így vagyunk jelenleg:


13 megtekintés