• W123 Club Hungary

bence17

Kb.1980 óta vagyok w123 rajongó, amikoris nagybátyám megjelent egy 250-es limuzinnal. Nagyon tetszett,hogy a sebességmérő 200-ig van skálázva, emlékszem, hogy 4 évesen újságoltam a néniknek,hogy ez az autó 200-al is tud menni. Utána rengeteg időt töltöttem a garázsban, gyerekkorom szünideinek legnagyobb részét a w123-asban töltöttem, teljesen belémivódott minden kapcsoló, minden légbeömlő a fék, a váltó, a műszerfal a sárga mutatóival, az óra kedves kattogása, stb.

Amióta felnőtt életemet élem foglakoztat a gondolat,hogy vegyek egy hasonló autót. Soha másban nem is gondolkodtam, csak w123-ban, számomra ez az autó! És idén eljött a lehetőség, ami félig-meddig a véletlennek is köszönhető. Félévente rámjött az inger, hogy nézegessek német hirdetéseket eladó, szép w123-as coupékról. Sőt a nyáron még amerikai liciteket is követtem, mert találam egy gyönyörű coupe-t minden extrával (automata váltó,4xel.ablak,klíma) és rájöttem,hogy a full-os coupe-k a tengerentúlon vannak. De aztán letettem róla, mert túl körülményes volt nekem a behozatal. Folyamatos időproblémával küzdök egyébként, mert több cégem van, mint gyerekem. Gyerekből 3 kicsi van.

Szóval idén novemberben megint rámjött az "ötperc", mert tényleg ilyen időtartamokról beszélünk, amikoris keresgéltem AUTÓkat, ezennel a telefonom. Letöltöttem egy ebay app-et a telefonra és egy hétfő este eljásztottam a gondolattal,hogy licitálok egy kiszemelt példányra, aminek az árverése kedden este 8-kor jár le. De bejelöltem egy másik autót is követésre. Kedden 13.52-kor éppen a fogorvoshoz tartottam, amikor remegett a telefonom,hogy 8 perc múlva lejár egy licitálás. Na mondom üsse kavics licitálok egyet, hogy gyakoroljak az este 8-kor lejáró - valójában kiszemelt - autóra. Úgy voltam ezzel a licitálással,hogy még soha semmit nem sikerült megnyerni, nem is értettem az egész rendszert. Ehhez képest rögtön kaptam egy visszajelzést,hogy vezetem az árverést. Hú mondtam magamban, azt az anyját, licitáljanak már felül gyorsan!!!  Aztán megnézegettem mégegyszer a képeket és nagyon tetszett az autó, akkor úgy gondoltam,hogy a francba, mégse licitáljanak felül. 8 perc volt hátra! Nem tudtam mi lenne jobb, úgy gondoltam a Gondviselőre bízom a kérdést, ha nem licitálnak felül, akkor így kellett történnie. Már a fogorvosnak a mosdójában mostam a fogam, amikor megint remeg a telefon a zsebemben, kiveszem és látom a főképernyőn, hogy gratulálunk, megnyerted az árverést!

7 napod van,hogy elhozd Brémából az autót!

Na mondom az szép lesz, mert a következő két hetem (mint mindig) fullra be van táblázva..

A fogorvosnál a Brémában járó gondolataimmal eléggé elcsigázva tűrtem a számban végzett munkálatokat. Miután végeztem felhívtam a feleségemet, hogy este valami fontosat meg kell beszélnünk. Szegényt eléggé megijeszthettem, nem tudom mi másra gondolhatott. Végülis megértő volt a történtekkel kapcsolatban, bár azt nem tudom,hogy mennyire van tisztában vele,hogy az én életemben mit jelentett a w123, de hál'Istennek nem kell a családnak lemondania a napi betevőről az autó miatt, úgyhogy nem volt probléma.

Hívtam kedves kollégámat, aki járatos veterán autók ügyében, igaz neki a Volvo az, ami nekünk a w123-as Mercedes. Vállalta,hogy kikísér rákövetkező csütörtök este és együtt hazaautózunk egy 30 éves Mercedes-szel! Megvettem a vonatjegyeket, Budapest - Bréma, indulás csüt.késő délután, érkezés Brémába pénteken 8-kor. Bécsben volt egy kis pihenő, megvacsoráztunk, megsöröztünk és onnan hálókocsival tovább, így Brémába kialudva érkeztünk.

A találkozó kicsit nehézkes volt, de végül eljutottunk az autóhoz, kollégám nagyon alaposan átnézte, a legapróbb részletekig megvizsgálta. Az eladó megjegyezte,hogy legközelebb igénybe venné szolgáltatásait, ha autót vesz. Végül kollégám jóváhagyta a vásárlást, ami nagy szerencse, mert különben nem tudom hogy jutottunk volna haza...

Annyit sikerült elérni,hogy egy szett vadonatúj téligumit és egy teletank benzint belealkudtam az árba. Elintéztük a papírmunkát, megtankoltunk és együtt az eladóval mentünk a gumiszervízbe. Ott elég sok időt veszítettünk, mert 10percenként érkezett egy ügyfél a nyári-téli gumiváltásra, így nehéz volt beilleszteni a mi ügyünket, de végül csak sikerült és pénteken 13 órakor nekivágtunk 1200 km-nek. Éhesek voltunk, szomjasak voltunk, pisilni kellett, de elhatároztuk,hogy nem állunk meg, amíg nem teszünk meg legalább 300km-et. Sikerült teljesíteni, úgy hogy még egy kb. fél órás dugót is végigaraszoltunk. 300 km után az első pihenőhelyne félrehúztunk, megnéztük a motorolajat, a váltóolajat, a szűrőt, minden a legnagyobb rendben volt. Ettünk, ittunk mulattunk és folytattuk az utunkat! Amúgy az autó álomszerű volt, én tartottam egy 30 éves autóval történő utazástól, de nem kellett volna. Futómű, fékek, kormány, váltó, stb. minden a legnagyobb rendben működött. A legnagyobb probléma az volt,hogy a szivargyújtótöltő nem töltött, ezért a gps energiájával nagyon sáfárkodni kellett. Nem használtuk folyamatosan és amikor lemerült, akkor a nálunk lévő számítógépek usb portjairól töltöttük. Éjszaka 3 - kor végülis rendben hazaértünk, tényleg nagyon flottul ment az utazás! (és az utolsó energiáinkat töltöttük bele a gps-be)

Amúgy a vonatjegy és a 2 tankolás árából simán kijött volna egy traileres hazaszállítás is, de én mindig is vágytam erre az élményre, és ebben remek társaim voltak!  Szóval az autó itthon, szerettem volna még decemberben veteránvizsgáztatni, de mivel 1982-es gyártás, ezért leghamarabb 2013-ban mehet vizsgára. (én ezt egyébként nem értem, de el kell fogadnom) Úgyhogy most egy garázsban várja,hogy jó idő legyen, ne legyen sózott az út és mehessen a vizsgára. Felkészíteni való kb. ezek: autórádió cseréje korabelire (már sikerült egy erdész Lada Nivajából szerezni egy kazettás Mercedes-magnót, az erdész pedig örül a Benzből kiszerelt usb-s, sd-kártyás fejegységnek), hangszórók fedelét kell visszacserélni eredetire és a jobb oldali ajtóreteszelő pöcök van letörve. Azt hiszem ennyi, Németországban megvolt az Oldtimer - Zulassung, remélem itt sem lesznek túl szőrözősek a vizsgabiztosok. De ha valakinek van tapasztalata, akkor szívesen venném ha megosztaná velem!


24 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.