• W123 Club Hungary

forest

A sztori valamikor 20 éve kezdődött, amikor elkezdtem rajongani a berregő, kerregő, 4-keréken guruló járművek iránt. Nem volt nehéz, hiszen kisfiú koromban volt sok Matchbox®-om, elektromos autópályám, kisebb-nagyobb játékautóm, illetve a családi igásló egy Wartburg képében. Már 10 éves koromban volt lehetőségem beülni kicsit a volán mögé, hogy kipróbálhassam, illetve a konkrét vezetési tudásomat a 8 évvel idősebb bátyámnak köszönhetem, nem pedig az autósiskolának.

Már a keletnémet autók között is megjelent egy-egy finomabb darab, így volt szerencsém egy 316-os bajoron is nyomkodni a gázt, és tekergetni a kormányt. Akkor azt éreztem, nekem soha nem lesz még hasonló sem.

Amikor megszereztem a jogosítványomat (a klasszikus MHSZ-es képzés, aminek az volt az ára, hogy bevonulásom esetén mindenképpen sofőr leszek és nem kérhetem a polgári szolgálatot, csak akkor, ha kifizetjük a képzés teljes árát) arról álmodoztam, egyszer lesz valaki, aki azért fizet, hogy vezethessek. Nem kellett sokat várnom, még leszerelésem előtt kaptam lehetőséget egy szállítmányozási cégnél, onnantól nem volt megállás, a mai napig szállítok. (jelenleg autóalkatrészt, a saját ügyfeleink részére)

Na ezalatt a sok év alatt láttam rengeteg féle autót, vezethettem is rengeteg típust, de valahogy mindig a régebbiek tetszettek. Patinásabbak, szebbek, jobban megfogatak. Az alap nálam, hogy ne legyen magasabb, mint amilyen széles, tehát az ilyen "matizfélék" és "wagonerfélék" a hidegrázást okozzák. Azt gondolom, a W123-nál nem lehet belekötni abba, ami részemről "elvárás".

Na de, hogy jött a W123 a képbe?

Volt jó sok autóm, a cserék oka változó. Vagy menthetetlen volt, vagy gazdaságtalan lett volna a javítás, vagy nem tudtam fenntartani (egyszer volt hiteles autóm, küzdöttem a részletfizetéssel, megfogadtam, soha többé), vagy egyszerűen olyat akartam, mint a haveroknak. Kispolszki, Lada, Skoda, Wartburg, több Opel típus. Aztán jött egy olyan munkahely, ahol a cégautó teljesen elnyomta a saját tulajdonút, így feleslegesen állt a ház előtt, illetve pont ez volt a hitellel terhelt, így eladtam, sok év után saját autó nélkül maradtam. Hmmm... Fura érzés volt. Mintha levágták volna a lában...

Aztán új munkahely, ott is kaptam céges autót, de kezdett olyan módon elhasználódni, hogy nem érte meg foglalkozni vele. Fotócikkeket kellett szállítani, nem is kellett mindig a mérete, így azt beszéltem meg a kollégámmal, hogy ne a cégautót cserélje, hanem azt adjuk el, és vegyünk nekem autót. (tartozott is nekem a cég pénzzel, így egyszerű volt a dolog. A tartozás le lett tudva azzal, hogy a cég által megvásárolt autó a nevemre került, volt is mivel dolgozni, így mindenki boldog)

Na itt kezdődött az autóhajkurászás. Az elképzelésemben ezek szerepeltek: dízel, kombi, extrás, és mivel 600e forint volt a tartozás, így ez korlátozta a kínálatot. Első körben a Ford Escort-ok utolsó évjáratait nézegettük, volt jó sok kirándulás, autónézés, meghökkenés, majd sírvamenekülés.... Többszöri "lukrafutás" után, egy szombat este kaptam egy mélt a kollégámtól, "ez kell neked" felszólítással, és a mellékelt linken egy W201 200D volt. Konkrétan "fapad edisön", de az állapota valóban nem volt elhanyagolható. Egy darabig ellenkeztem, mondván semmi nincs benne amit akarok (leszámítva a dízel erőforrást), de aztán fél óra ujjtördelés után szombat este fél8-kor felhívtam a kereskedőt (ha el akarja adni felveszi, ha nem, vagy bunkózik, akkor meg nem is kell vele foglalkozni), egyeztettük, hogy reggel a nyitásra ott leszünk. Ott voltunk, megtetszett, megegyeztünk, elhoztuk. Azóta beleraktam "pár" dolgot, úgy, mint klíma, 4 elektromos ablak, könyöklők előre, hátra, színes üvegek, fordulatszámmérő, külső hőmérséklet kijelző, ülésfűtés előkészítve, és természetesen minden szervíz idő előtt elvégezve, aminek az a gyümölcse, hogy bármikor bárhová el tudok és merek indulni, soha nem hagyott cserben. 3 év alatt 70e km gond nélül bizonyította, hogy nem volt rossz döntés.

Na de, hogy jött a W123 a képbe? (ezt már kérdeztem, írtam volna?)

Ahogy megérkezett a W201, elkezdtem nézegetni, hogy annak az árából mi mást lehetett volna még venni. Előtte soha nem néztem csillagos hirdetést, eszembe sem jutott, hogy nekem valaha lehet Mercedes-em. Kinézetre a W123 ami megfogott, hiszen az egyik perverzióm, hogy legyen szélesebb, mint magas, itt azonnal szembetűnő. Az arányai az én szememben kifogástalanok, tehát megnéztem pár hirdetést, és majdnem elindultam, hogy a meglévő (akkor még nem extráztam, sima fapad volt, csak a szervízeket csináltunk meg) autót elcserélem egy öregebb, de nekem jobban tetsző darabra. De jól tettem, hogy NEM tettem. Az akkori felhozatal nem volt épp a csúcson, így letettem tervemről, kezdtem belenyugodni, hogy nem lesz W123... Mindenképpen csere lett volna, mert 2 autó nekem akkoriban luxus lett volna és felelőtlen.

Szokták mondani, hogy egyszer élünk, ezzel maximálisan egyetértek. Hozzá szoktam tenni, hogy az az egy, legyen emlékezetes és boldog élet. Az utóbbi években insatbillá váltak a munkahelyek és pénzkereseti lehetőségek. Ha valaki nem panaszkodhat, az én vagyok, szerencsére (vagy szándékosan, hiszen én mentem utána) van két munkahelyem, dolgozom is hetente 8-9 napot, de a vasárnapom szabad, így felmerülhetett az a lehetőség, hogy a meglévő autó mellé beszerezzem azt, ami igazán tetszik. Az elképzelés nem csak egy "sima, mezei zöldséges" (de útálom, amikor valaki így hívja), hanem örültem volna egy kupénak. De valljuk be, ami igazán szép és az a kategória, amit szívesen mutogat az ember, nem 6 számjegyű, így el kellett engednem ezt a vágyat.

A következő szűrés hozta elő azt, amit már láttunk filmekben, és hallottunk róla, hogy annyi idős autót keresek, ami velem egykorú, tehát a gyártási éve megegyezik az én születésem évével.

1978. És legyen mindenképpen automata, mivel nem napi használat lesz, nem érdekes mennyi a fogyasztása, legyen kényelmes!

Pár hónap keresgélés után sikerült megtalálni. Még most is nehéz elhinni, de megvan.

Igyekszem jó karban tartani és nem titkolt célom az Oldtimer minősítés megszerzése az autóra, mert sikerült egy olyan állapotú darabot kifogni, ami ezt megérdemli és méltó rá.

Köszönöm, hogy elolvastad!


Frissítés, 2013. 01. 04.

Sikerült vennem egy kifogástalan állapotú Becker Europa rádiót, "megokosított AUX" bemenettel, illetve egy gyári minőséggel egyező szőnyegszettet. Tökéletesen méretpontos darabok!

Épül, szépül!

0 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.