AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.

  • W123Club Hungary

Géptető szigetelő szivacs újra ragasztása - Balage

Mivel fotókkal dokumentáltam a műveletet így megosztom veletek. Főleg annak szól aki még nem csinált, vagy nem mert belevágni.

Első lépésként szerezzük be a következőket:

- fél kilós Palmatex - finom csiszolópapír ( >120 ) - véső, spakli - 10-es villás/dugókulcs - 1 pár plusz kéz a le-, és felszerelésnél - bak, deszkák és rá filc/rongy - hígító (nitro) és hozzá rongy

Akkor csapjunk bele.

Először is szükség lesz plusz kezekre és a 10-es kulcsra. Csavarjuk ki a géptető tartó csavarokat, közben tartsuk meg az élén, nehogy rácsússzon a kasznira. Ha megvagyunk fektessük fejjel lefele a filccel/ronggyal beborított és alábakolt deszkákra (esetleg egy nagyobb méretű bélelt asztalra).

A szivacsot spakli segítségével óvatosan vakarjuk le. Ezután kezelés alá vettem a fekete szépséget. Kimostam a térkövön mosószer és egy slag segítségével. Óvatosan álljunk neki, nehogy véletlen elszaggassuk a vizet felszívott és emiatt megnőtt súllyal rendelkező szivacsot. Nálam ez a procedúra kb 1 óráig tartott. Ezután kiterítettem száradni. Kellett neki pár óra a napon, de ez idő alatt lefoglalt a géptető előkészítése.

Már többen próbálkoztak ezzel az újraragasztással több-kevesebb sikerrel. 4 féle ragasztót sikerült beazonosítanom. Az első a gyári, ami normálisan az egész tetőt bevonta. Szavatossága szerintem nem volt 20-30 év. A többi 3 pedig színtelen sziló, fehér sziló és odataknyolt palmatex.

Az utóbbival meggyűlt a bajom, mivel vésővel tudtam csak lekaparászni. Mikor megvoltam lecsiszoltam az egész felületet egy finomabb csiszolópapírral. Közben a szivacs megszáradt, és miután letakarítottam a nagyja koszt a géptetőről rápróbáltam. Mikor levettem ismét láttam, hogy van még meglepetés a szivacsban, pontosabban homok. Na ettől is megszabadítottam pár jól irányzott atyai pofon segítségével. Ekkor jött az összerakás. Por és zsírtalanítottam a motorháztetőt nirto hígító és rongy segítségével.Palmatex teteje lepattintva, felkeverve. Vastagon be-, és elkentem az anyagot a felületen. A szivacsra nem kentem, mivel eléggé meg volt viselve a sok ragasztótól, amit a száradás ideje alatt leszedtem róla ügyelve a sérülések ellen. Miután megvoltam a ragasztó felhordásával rátettem a szivacsot. Kézzel rányomkodtam ( ha van valamiféle hengerlős szerszám jól jöhet ilyenkor) És hagytam, hogy így kössön meg. Még mielőtt lázadni kezdenétek a nem megfelelő ragasztási technikám ellen így is ugyanúgy megköt a palmatex, csak több idő kell neki. Mivel szivacs, így el tud párologni aminek el kell ilyenkor. Én hagytam egy éjszakára fejjel lefelé. Bár ha közel hajolva a szivacshoz nem érzitek a palmatex jellegzetes (azt hiszem nitro-s)szagát, akkor már megkötött.

Másnap jött az összerakás. Ismét vegyük elő Paul-t (Discovery-s Autókereskedők című műsorban, mikor a szerelő Ed Csájnának kell segítő kéz elővette Pólt :) ) És tegyük vissza a tetőt. A csavarokat kicsit húzzuk meg és zárjuk le a tetőt. Ha kell állítani rajta, tehát nem párhuzamos az oldalsó sárvédőkkel, a szélvédő alatti ívvel, akkor fel a tetőt és korrigáljuk. Általában a csavar helye meglátszik, így ha ugyanoda csavarjuk vissza, nagy valószínűséggel jó lesz. Ha megvagyunk csukjuk le a tetőt és mint aki jól végezte a dolgát igyunk egy sört. :)

Jó szépítgetést!

25 megtekintés