• W123Club Hungary

Kupé tetőablak vízelvezetésének javítása - SGabo

Az tetőablakos állólámpás kupék szinte mindegyike küzd a C oszlopnál található rozsdásodással. Ha ez nem is látszik még kívülről, a belső borításokat levéve azonnal elő fog tűnni a víz által okozott kár. A tetőablak két első vízelvezetője nem okoz különösebb gondot, mert az A oszlopban végigfutva közvetlen a szabadba vezetik ki a vizet, de a C oszlopnál lévő kis csövecske csupán annyit csinál, hogy a levegőnyílás felső részébe fordítja a vizet, onnantól kezdve folyik amerre akar.

A rövidke cső, csupán eddig ér, a levegőnyílás aljában pedig megáll a víz

Ha már teljesen szétszedtük autónkat, vagy netán csak ezt a problémát szeretnénk megoldani, akkor íme egy megoldási javaslat, én ezt csináltam:

A C oszlopról le kell szedni a belső borítást. Ezt csak a tetőkárpit eltávolítása után tudjuk megtenni, amihez viszont sokmindent le kell bontani. Sajnos ennél egyszerűbb módon nem lehet hozzáférni a csövekhez. Miután a kezemben volt a cső, bementem a helyi hódos barkácsáruházba és a Gardena pultról vásároltam pontosan hozzá passzoló átlátszó műanyag csövet. Ez nem is feltűnő és szépen össze tudtam dolgozni a két csövet.

a két cső tökéletesen passzol egymásba

Miután ezt elvégeztem, a belső oldalról kidugtam az új cső hosszúra hagyott végét a levegőnyíláson, a régi csövet pedig visszadugtam a helyére. Azért hagytam hosszabb darabot az újon, mert könnyebb tologatni ki be az illesztésnél, illetve a helyén vágtam méretre.

belülről jól látható a régi cső felül, illetve a toldás és az új cső iránya alul

jó hosszan kilógattam, persze ennyire azért nem kell, de elsőre így sikerült

A felső képen is jól látszik, hogy az eredeti megoldás hol engedte szabadjára a vizet. Sajnos sok helyen még a tetőkárpitot is elérte a rozsda és a kis szerelőnyílásnál foltok jelentek meg a bézs anyagon. Miután tehát befűztem a csöveket, az újat srégen vágtam méretre, hogy az így kialakult alsó hegyes részen a víz azonnal elhagyja a nyílást, ne tudjon elkezdeni visszafolyni a csövön. Ez azért fordulhat elő, mert a kivezetésnél a cső alját műr picit vissza kell fordítani a vízszintes felé.

így néz ki a kivezetés, amit a krómelem tökéletesen takarni is fog

A víz így most már követlen a kasztni oldalán fog végigfolyni, amit egy ronggyal simán le tudok törölni a jövőben.

Hallottam olyan megoldásról is, hogy a csövet nem ide, hanem a kasztnit végigfurkálva a csomagtartóba, vagy a kerékjárati ívbe vezették ki a végét, de ezt én nem láttam korrekten megoldhatónak, mert a hátsó üvegzsebben kellene lukat fúrni és az így keletkezett szabad fémfelületeket lekezelni. Vagy nem találtam meg a jó helyet? Az is lehet, de ez a megoldás is tökéletes szerintem és furkálás nélkül, szinte láthatatlan módon elkészíthető.

UI.: felmerült a kérdés, hogy miért pont így toldottam, hiszen ha eresztene a kapcsolat, akkor semmit nem ér az egész. Nos, a helyzet az, hogy ez az átlátszó cső nem kapható olyan méretben, ami pont rámenne a tetőablak pöckére. Ráadásul merev is, ezért döntöttem az eredeti cső mellett. A toldást pedig pasztával raktam össze, így igaz kialakul egy perem, de az a minimális mennyiségű víz, ami ott lejön, nem fog kiszivárogni a toldásnál.

0 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.