• W123 Club Hungary

BogárBence

Gyerekkoromban édesapám több ismerősének is voltak Mercedesei, gyakran mentünk velük összevissza, már akkor is nagyon tetszettek nekem ezek az óriási vasak, sokszor csak úgy beléjük ültem játszani, nyomkodni a kapcsolókat,legtöbbet egy narancssárga w116ban ültem, amit nagyon élveztem. Másik hobbim a kerékpározás volt, aztán éltem a "robogós" korszakomat, de rájöttem, hogy nem ez a nekem való, hosszas gyüjtögetés és szülöi támogatás segítségével vettem egy nagymotort, egy Husqvarna 450-es supermotot, amit 2008 novemberben elloptak. Mintha a szivemet törték volna össze. Ebben az időszakban autó is volt alattam (micsoda élet....17 évesen), amit nagymamámtól örököltem, egy VW Lupo 1.0 MPI elektromos targatetős, piros szervó nélküli cukiság...nagyon aranyos kis autó volt, de sajnos oda kellett adnom édesapám barátnőjének, egyéb okok miatt, mivel én nem voltam rászorulva , hogy kocsival járjak, neki meg muszáj volt a munkájához egy autó.

Tehát jármű nélkül maradtam és valamit ki kellett találnom. A legjobb barátoméknak volt egy 126os merci, ami nagyon tetszett és még eladó is lett volna, de hiába volt gyönyörü állapotú, nem vehettem meg az óriási fenntartási költségei miatt(ők is ezért akarták eladni).

Egy kicsit visszamegyek az időben... egy este kocsikáztam a fenti barátommal (még a Lupommal) a városban és láttam egy nagyon szép fehér 123-ast, amit hazáig követtünk, kiderült, hogy tőlem egy utcával feljebb lakik a srác és imádja az autóját, azt mondta teljesen fel szeretné újítani a motorja már készen van, már csak a belsőben kell pár apróságot megcsinálni, meg egy kis lakatosmunka van rajta (ajtók sarkai elkezdtek rozsdásodni kicsit), de tényleg nagyon szép fénye volt az autónak meg nagyon egybe lévőnek tünt, azt mondta eddig olyan 900ezerben van neki.

Eltelt egy fél év körülbelül és egy ujabb kocsikázás alkalmával (ekkor már nem volt meg a Lupo) láttam a városban parkolni egy sötétbarna 123-ast (200D automata, nagyon szép belsővel), amin hagytam egy cetlit a telefonszámommal, hogy ha esetleg eladó az autó akkor szivesen megnézném.

Másnap kaptam egy SMS-t, hogy nem igazán akarta eladni az autót, de ha érdekel megnézhetem és megbeszéljük. Tudni kell még, hogy 300 ezer Ft-ban lett megállapítva (édesanyám által) az idióta hülyeségemre szánt max pénzbeli határ, hogy én 30 éves mercit akarok venni, tehát a cetlis módszer csak egy gyenge próba volt, ugy sejtettem hogy nem a 300ezres árkategória az autó.

 Pár napra rá beszéltünk telefonon a tulajjal, azt mondta kb 350ezer ft ért adná a kocsit ,aminek megörültem, mint majom a farkának, már teljesen beleéltem magam ahogy kocsikázunk a haverokkal nyáron, nyitott tetővel, stb.

 Egyik este használtautón nézegettem a merciket (Gyártmány: Mercedes-Benz,évjárat:1986-ig szűkítéssel, mindig igy szoktam hogy kiadjon minden lehetséges 123-at)és mit láttam? Felrakta az emberem a mercit 380ért. Másnap egyből hivtam, hogy megtudjam miért rakta fel, de nem vette fel és elmentem megnézni, nem állt ott a kocsi. Ez igy ment 4 napig, azt hittem eladta, teljesen össze voltam törve, irtam neki egy SMS-t hogy jelentkezzen már. Aztán jött egy SMS, hogy elutazott és azért rakta be garázsba a kocsit(ezért nem is láttam), de hogy nagyon sokan hivják, ezért le is vette a hirdetést amig haza nem jön (tényleg levette).

Közben találkoztam a fehér 123asos sráccal, akit régen megállítottunk, mondtam, hogy most nyáron lesz 123 találkozó és most megyek megnézni egy barnát, ha megveszem mehetnénk együtt. (ez kb 2 héttel a nyár elei tali előtt volt) Számot cseréltünk.

Mondtam neki, hogy nekem kell az autó, ugyhogy ha hazajön rögtön szoljon, megyek érte ! Nagyon be voltam zsongva (szerintetek szabad így kocsit venni???), ráadásul nem is nagyon értettem hozzá, csak amit itt olvasgattam fórumon, meg kértem tanácsot mit nézzek meg rajta.

Eljött a nagy nap, pénz a táskámban (320ezer,ugy álltam hozzá,hogy csak enged 30ezret) Elindultam egy haveromhoz, akit megkértem, hogy jöjjön velem. (Utólag mondom) szerencsére ott volt nála az anyukájának egy barátja, Attila aki nagy Merci rajongó (124 e class kombi 300diesel,70 ekm) és mondta hogy ő is eljönne velünk megnézi a kocsit, hogy mit veszek, mondtam hogy persze, jöjjön.

Odaértünk, mentünk egy kört a kocsival, Attila vezetett először, ő azt mondta, nagyon gyengének érzi az autót, a hátsó futómű kivan és hogy a váltó se jókor vált, de vigyük el a merci szalonba, van ott egy ismerős szerelő, aki megnézi nekem.*  Hosszas rábeszélés után (a tulajt is és a szerelőt is) rávettük őket délután 5kor, hogy vigyük el gyorsan a kocsit, nézzenek alá,s tb.

       *[Először azt mondta a szerelő a telefonba,hogy most nem tudja megnézni az autót, mert most zártak be, vigyük el máskor. Mondtam hogy nem baj ,akkor nem nézzük meg, nekem már ma kell az autó (mondtam már hogy be voltam zsongva?).]

Szóval a szerelő nem mondott tul biztató dolgokat:

-Nem merem felemelni, ketté fog törni, gyenge a motorja, furni kell, meg amugy is nem jók már ezek az autók napi használatra, ha ilyet akarsz kell hogy legyen havi több tíz ezred ,hogy szervizeld...

 Mondanom sem kell, mennyire elment a kedvem, nagy nehezen lebeszéltem magam, hazamentem a pénzzel, visszaadtam anyának, mondtam hogy nem volt jó a kocsi, nem vettem meg.

 Elkezdtem nézni tovább a merciket...reménytelennek láttam a helyzetet...megnéztem egyet.

Inkább nem is mondok róla semmit.

Aztán rá pár hétre a suliban ültem, megszólalt a telefonom. Attila volt az, mondta,hogy tud nekem egy jó e30as bmw-t,osztrák papirokkal 260ezerért, de E-rendszám kell rá, ami egy évig jó utána be kell fizetni a regadót. Mondtam, hogy anya nem fog örülni az E rendszámnak, mert sok a fenntartási költség miatta, meg hogy nekem merci kell, de annyira reménytelen, hogy jót találjak(meg a szerelő elvette a kedvem a szervízköltség dumával), hogy megnézem inkább a bmw-t.

Ahogy leraktuk a telefont, megint csörgött a telefonom. (Egyébként közben kijöttem óráról,mondtam a tanárnak, hogy fontos telefonom van)

-Szia, István vagyok a Mercis a szomszédból, na megvetted a mercit?

-Mondom nem vettem meg mert nem volt jó állapotban...nem fogok tudni menni a találkozóra..

 -Na azért kérdem, mert az enyémet el kell adnom, nem tudom befizetni a lakástörlesztőmet!

-Á, mondom nem sok pénzem van nemhiszem, hogy meg tudnám venni...

-Megegyezünk

HATÁSSZÜNET

 -Oké, megbeszélem anyával, holnap felhivlak és elmegyek megnézni mégegyszer, megbeszéljük.

Hazaértem,mondtam anyának, hogy miujság, meg hogy milyen jó vétel lesz. Anya közben meggondolta magát, azt mondja már most nincs nála a pénz, kölcsönadta valakinek, most nem fogja megvenni nekem.. Közben MSN en végig beszéltem egyébként DannyL-barátommal, aki végig tartotta bennem a lelket, hogy megéri ilyen kocsit venni, nem lesz sokba a fenntartása, stb(Pedig utólag látom,hogy ő az aki tényleg nem sajnál semmi minőségit megvenni a kocsijába). Megbeszéltük, hogy hétvégére ellátogat hozzám, sörözünk egyet és ha már itt van, megnézzük a fehér mercit együtt. Végül áttettük következő hétvégére, mert István nem ért rá.

Eljött a várva-várt hétvége, Danny megérkezett, bőszen cigiztünk, kávéztunk, toporogtam, hogy legyen már 5 óra, mert akkor indultunk(gyalog:) ) megnézni a szomszéd utcába a mercit.(Utólag is mégegyszer köszi Dani !! )

Megnéztük. Minden rendben volt vele, egyedül a hátsó futóműben a szilenteket kellett cserélni, illetve mondta István, hogy elfelejtette kicserélni a motorfelujításnál az olajpumpát, ezért melegen nem tul fényes az olajnyomás, lemegy 1,5 BAR köré(ekkor még egyébként nem nagyon tudtam mi az, hogy olajnyomás lemegy 1,5 köré), majd azt cseréljem ki. Mutatott fényképeket a motorfelújításról, megmutatta a kicserélt alkatrészeket, dugókat gyűrűket, mindent. Mondom ennyi belefér, kell a kocsi.

Este berúgtunk.

Másnap még mindig nem sikerült rávennem anyát, hogy adja ide a pénzt, de Daninak már kellett volna indulnia haza, nem tudott velem jönni, mert mire végül megkaptam a pénzt ő már elment.

Elmentem a kocsiért, megirtuk a papirokat, István nagyon el volt kenődve, hogy el kell adnia a kocsit, remegett a keze meg minden, sajnáltam... Megigértette velem,hogy vigyázni fogok rá.

Megvettem az autót, egész nap kocsikáztam. Pár hét mulva észrevettem, hogy az olajnyomás drasztikusan rossz. Alapjáraton, melegen,már 0-ra is képes volt lemenni.Aztán cseréltem benne olajat, szűrőket, vártam a hatást, nem javult. Így jártam vele egy ideig ,de nagyon idegesített. Egyébként semmi baja nem volt a kocsinak, nem csörgött ,nem füstölt, egyáltalán nem evett olajat. Nem értette senki. Dani mondta hogy cseréljem ki a műszert,szerzett is nekem Szedától egy másikat( Köszi Szeda !),de nem gondoltuk, hogy az lenne a baj, ezért nem is cserléltem ki végül, elvittem egy helyi mercedes guruhoz, akit a 126-os mercis haverom apja ajánlott. Megnézte a kocsit, kicserélte az olajpumpát egy 300aséra, meg lejjebbvitte az alapjáratot(azt mondta ,biztos azért emelte fel valaki,mert nem volt olajnyomás, átvertek a kocsival, szar a motorja.) Nem lett jó az olajnyomás, bár egy nagyon kicsit javult. Kérdeztem nem lehet-e hogy a mutató rossz? á az ki van zárva, jövőhéten szétkapja nekem a motort. Ennek külön örültem,ugyanis kb annyi pénzem volt amennyi gázolaj kellett hozzá hogy hazaérjek:)

A pumpáért végül nem is kért el pénzt, mondta hogy mivel nem javult meg, majd kér pénzt, meg beleszámolja a motor szétbontásnál az árba, mondom ok.(lett egy zsir olajpumpám ingyen:) )

 Közben cseréltem egy vízpumpát is, mert már a vétel óta csöpögött belőle a hütővíz, elég gyakran kellett utántölteni, de kicseréltem kb 1 óra alatt, feltöltöttem fagyállóval,8000 ft volt Ruville pumpa, zsír új(UNIX,40% kedvezmény,még jó hogy mindenhol van ismerős:) ),valószínűleg a törött venti lapát miatt kiment a szimeringje, ezért szereztem egy uj lapátot is. Egyébként a kocsira költött összeg a vétel óta összesen ennyi volt az olajcserét leszámítva, pedig már mentem vele vagy 15ezer km-t.

Egyik nap csörög a telefonom,hogy Dani meg Pipi nyiregyen járnak, leugranak hozzám meglátogatni, mondom teszem a kávét főni, készítem a cigit.(rá is gyujtok,megkivántam.. )

Beszéltük mi lehet a baj, megígértem Daninak, hogy nem leszek lusta, kicserélem a mutatót, zárjunk ki minden hibalehetőséget, mielőtt motort bontanánk. Ja egyébként közben beszéltem Istvánnal is, nem értette mi a baj, azt mondta hogy tényleg jól csinálta a motor felujítást, mahle dugók meg minden...nem hittem neki.

Nekiálltam, kicseréltem a mutatót, közben kezdtem kiváncsi lenni. Mintha a régi mutató kézzel érezhetően is könnyebben mozgott volna..Próbakör...mentem mentem..már meleg volt  a motor, direkt nyomtam neki,de csak nem akart 2 Bar alá menni. Boldog voltam. (Megint csak köszi,Dani!) Hiba orvosolva, azóta se nagyon megy 2 alá:) Azt hiszem igy már István sem hazudott, ugyanis még mindig tökéletes a motor, semmi füst, kitünő teljesítmény, hidegben is elsőre indul.

Azóta megszereztem a kocsira minden hiányzó díszléc elemet,vettem bele egy könyöklőt,új zene van benne (pioneer mp3 fejegység,sony,jbl hangfalak,illetve volt egy Helix ládám is,amit kiloptak...) de mindegy mert ingyen volt minden bele,még a lupobol maradt meg a fejegység,a hangfalakat meg haveroktól kaptam:),Van már köténylemezem is új,a belevaló müanyag ráccsal együtt,gyári kalaptartóm áthuzva,gyári mentődobozzal,a gagyi fehérszámlapos óracsoport helyett raktam bele fekete originalt,uj tanksapkát,mert szivárgott a gázolaj,kapott ízzókat  a müszerfalba,mostmár minden világít,faborítást a váltó köré is,a lámpáimat szétszedtem,belül kitakaritottam(egyébként a jobb oldali zsir uj,mint kiderült),lefestettem a belsejében a müanyag rácsot feketére,uj motorolajsapkát is kaptam a Szamay fivérektől,szereztem új hűtőrácsot is,aminek nincs kitörve a müanyag része,kapott polirt is most nem rég,kezd gyönyörű lenni az autó:) És még mindig csak 12500 ft-ot költöttem rá összesen(könyöklő+vízpumpa+tanksapka):)

Már csak egy dolgot kell kicserélnem .... Aki még mindig figyelmesen tudta olvasni a történetet,az emlékszik ....

Egyébként titokban várom,hogy Pipi és Dani kolega segítségét kihasználhatom majd a művelet

Vajon igaza volt a szerelőnek,amelyik azt mondta,hogy nem való már mindennapi közlekedésre,mert magasak a szervízköltségei?:)

NEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!És imádom !!

Üdvözlettel minden Klubtársnak,Bogár Bence

0 megtekintés
AUTÓINK

Társaságunkban megtalálható gyakorlatilag a teljes 123-as paletta, a kombitól a kupéig, a benzinestől a dieselig, a pirostól a zöldig. Sokan közülünk már az újabb típusok felé is eltolódtak, akadnak 190-esek és 124-es járművek is.

GDPR

GDPR-unk létrehozásakor az egyszerűségre törekedtünk. Ha megjelensz bármilyen club-os rendezvéneny azzal automatikusan elfogadod, hogy bármikor készülhet rólad fotó, videó vagy bármi amit közzé is tehetünk. 

  • Grey Facebook Icon

© 2019 Mercedes Benz W123 Club Hungary. A régi weboldal ide kattintva érhető el.